Sybord



Jag har länge letat efter ett sybord. Kriterierna har varit en hel del. Det ska få plats en symaskin i skåpet och det ska vara lätt att dra ut den. Det ska också vara möjligt att han en elkontakt indragen. Möbeln ska vara i massivt trä för att undvika gifter; gärna avlutad också så att jag själv kan välja en giftfri färg som passar möbler dvs linoljefärg eller äggoljetempera.


En chiffonjé har verkat som en god idé, men de har ett problem. Det finns inte plats för en symaskin inuti dom. I så fall måste allt innanmäte ut vilket fördärvar hela möbeln. 



Det har jag inte hjärta till om de inte är i uselt skick. Jag ser chiffonjéernas innanmäte som deras vackra väst under kostymen. Och om dom är i uselt skick duger de sällan till symaskiner.

Så jakten har gått vidare. Häromveckan kom äntligen lösningen för min huskvarna 2000! Ikea har lanserat en ny del i sin ivar-serie, för övrigt en favoritserie hos ikea för att undvika gifter i möbler samtidigt som de inte kostar skjortan.



Jag ska mäta konstruktionen närmare nästa gång jag är på ikea, så att min symaskin verkligen får plats där. Så nöjd över denna idé!

Kommentera här: