Sittplatser i trädgården

När vi köpte vår avstyckade gård försökte jag iaktta naturen, vinden och solens gång för att skapa de ultimata uteplatserna. Olika platser som skulle vara vackra för ögat och sköna. Platser att pausa på, njuta av.



En utanför orangeriet för vårsoliga dagar. En innanför för regniga eller  blåsiga dagar, eller kalla somrar.




I teädgården finns bäde gammeldags trädgårdsmöbler med utsikt, en stenbänk som tidigare ägare gjort någon gång i tiden och en hammock. 

Jovisst, ibland sitter vi där. Det är mysigt, vackert för ögat. 

Men om jag vill vara i fred, söker lugnet. Då hittar ni mig här:


Mellan lastpallar, skräphögar och i en söndrig gammal caféstol som köpts in för evigheter sedan av min man. På gamla gödselplattan sitter jag och njuter. Hör hemma. Och kanske i främst för att den är närmst huset, vackrast för ögat utan för vad jag ser.
Följer skymningen som faller, fåglarna som kvittrar tills  nattens tystnad tar över. Jag sitter här, har inget att göra och har så mycket dåligt samvete jag vill.

Kommentera här: