Sunday afternoon tea


Söndagen bestod av lite allt möjligt. Försökte klippa gräs utan att lyckas, stället får batteriet laddas. Barnen och Rickard fixade med en ny kycklingbur.




Så vi ordnade med allt annat. Orangeriet fick vårstädas och diskas och fejas. Äntligen har vi både spis och ugn här! Bara frysen som saknas nu...




Hasselodlingsförsök pågår. Jag har stuckit ner sticklingar i jorden(dvs brutit av en hasselpinne o stuckit ner) och vattnar vad jag kan. Kanske skulle prova ha någon i ett glas vatten också.

Hittade en skatt vid vårstädningen - fröer som jag inte minns att jag har köpt! Årets mål är att odla upp i princip alla fröer som jag har så att de inte blir mer för gamla än de redan är... 
Sedan trimmades och klipptes det gräs för fulla muggar.  Men inte hemma. Barnen njöt av att vara hos mormor och mormor(min och barnens mormor) och busa av sig med gömma nyckeln och fika.

Kvällen avslutades i trädgården med plantering av tjugo(20!) hasselbuskar som dragits upp ur min mormors skog. Arbetet underlättades av att prata i telefon med en kär vän samtidigt, då gick det lekande lätt 😊





Min förhoppning är att det bildar en vindskyddande häck. Jag vill ha en tydligare inramning som kan stoppa vinden från alla håll, dånär hassel lagom högt för att inte skymma all dom i trädgården. Vår magnifika  bok gör redan det stor del av tiden. Vi får väl se om de tar sig. 

Vilken härlig vecka vi har framför oss!



Kommentera här: