Vikten av att gräva


När jag och min bror landskapsarkitekten skissade på vår trädgård önskade jag en rosenrabatt längs stengärdet vid infarten. Problemet var bara att där inte var någon. Allt var uppvuxet och ett stort gullregn skymde solen.

Då gullregn är giftiga beslöt vi hugga ner det och gräva upp roten. En syrén höggs också ner då den vält halvt över stengärdet, men den har vi räknat kallt med att den kommer igen. 

I år har rosorna exploderat fram där buskarna tidigare skymt solen och jag kan plocka in i alla möjliga färger. Så vackert och underbart!

2016 grävde jag i rabatten till vänster om praktlysingen, de gula blommorna. Då var mitt yngsta barn nyfött och jag full av energi. Men så vaknade sonen och jag fick avbryta mitt rensande och uppluckrande.

 Jag trodde inte att skillnaden skulle bli så stor - men se så det prunkar! Lite ner luft gör susen för rosorna 🌺 Jag är peppad att fortsätta det arbetet i höst, men först en annan rabatt som behöver kärlek....

Kommentera här: